Dijital reklamlar; görsel iletişim araçlarının en aktif kullanıldığı, internette ve özellikle sosyal medyada verilmek istenen mesajı kısa ve net bir şekilde anlatması gereken tanıtımlardır. Dijital reklamınızı video, resim, slow motion, gif gibi birçok farklı şekilde planlayabilirsiniz. Dijital reklamlar özellikle doğru video ile sosyal medyada viral etki yaratmak için oldukça uygundur. Bu şekilde diğer reklam türlerine kıyasla markanızı duyurmayı değil, hayatın doğal akışında markanızın hep var olduğunu hikayeleştirerek doğal bir şekilde anlatmayı hedeflersiniz.
Tasarım Reklam için Neden Önemlidir?
Tasarım, reklamın karşı tarafı nasıl ve ne biçimde etkileyeceğini belirler. Burada dikkat çekme ve etkileme, verimli reklam oluşturmada temel esastır. Reklam tasarımı yaparken reklamınızı görsel olarak video şeklinde veya hareketli resim formatında oluşturabilirsiniz. Daha sonra bunları hangi mecralarda yayınlayacağınıza karar vermeli ve senaryoyu oluşturmalısınız. Bundan sonra geriye kalan tek şey, reklamınızı insanların zihninde kalıcı hale getirmek için yapacağınız bazı dokunuşlardır. Peki, bu dokunuşlar nelerdir?
Reklamın Dikkat Çekici Hale Gelmesini Sağlayan Dokunuşlar
Reklamda tasarımın etkisi, reklamı daha dikkat çekici hale getirmek için oldukça önemlidir ve bu noktada bazı ipucu ve fikirlere ihtiyacınız olabilir. Yaratıcılık kavramının oldukça öne çıktığı bu alanda insanların zihinlerinde marka adının, hatta sloganın yer edinmesi için renklere, az ve öz anlatıma, özellikle de reklamı yayınlama biçimine göre reklamın formatına karar vermek önemlidir. Bütün bunlar yapıldığında estetik, açık, anlaşılır ve ekonomik reklam oluşturulur. Burada reklamın ekonomik olması, görsel imgenin alıcıya ulaşmakta ne kadar etkili ve başarılı olduğu ile alakalıdır.
Reklam Oluştururken İşinize Yarayacak Bazı Yöntemler
- Renkler, reklamınızı oluşturmada büyük önem taşır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda rengin b-90 oranında reklamı etkilediği gözlenmiştir.
- Kreatif tasarım yaratıcı ve orijinal reklamlar oluşturmak açısından oldukça önemlidir. Bu noktada renklerle oynamak ve kontrast oluşturmak reklamı daha çarpıcı hale getirmeye yarar. Önemli ve güvenilir markalar, yani sesini müşteriye en çok duyurabilen en tanınmış olanlar, kontrast faktörünü kullanmaktan çekinmezler. Kırmızı beyaz, turuncu mor, kırmızı sarı gibi renkler kontrast oluşturmak için güzel örneklerdir.
- Bir diğer faktör ise resim ve yazının bir arada olduğu görsel kodlar kullanılarak oluşturulan reklamlarda yazıyı olabildiğince kısa tutmaktır. Okumayı daha kolay hale getirmek için dikkat çekilmesi gereken ifadeler büyük puntolarla ve ilgi çekici renklerle yazılmalıdır. Bazı reklamlarda resimlerin üzerine yazılar yerleştirildiğini görebilirsiniz. Bu gibi reklamlarda da kullanılan resmin olabildiğince olumlu bir hava oluşturması gerekir. Örneğin resimde insanlar varsa bu insanların gülümsemesi, mutlu veya eğleniyor gözükmesi, reklamı görenlerin de olumlu ve pozitif duygular beslemesine neden olur.
Bunlardan başka diğer kreatif tasarımlarla da reklamınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Tüm yöntemleri ve stratejileri özgün tasarımlarla birleştiren Link Dijital’i tercih ederek işi uzmanlarına bırakabilirsiniz.