Blog
Google Ads Ile Başarılı Reklam Nasıl Planlanır?

Dijital pazarlama; küçük büyük her işletmenin markasını, adını ve hizmetini duyurması için belirlenen pazarlama stratejilerini içerir. İnsanların vakitlerinin çoğunu harcadıkları dijital ortamlarda markalarını tanıtmaları için doğru reklam hedeflemesi oldukça önemlidir. Sanal erişim ortamlarında adınızı ne kadar duyurur, ne kadar çok kişiye ulaşırsanız, müşteri kazanımı da o oranda artar. Markanızın daha fazla kişi tarafından tanınması satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Google Ads de tam bu noktada işinize yarayacak reklam yönetimi ile düşük bütçelerle en yüksek verimi almanızı sağlayan bir araçtır.
Hizmetinizi Tanıtmanın Etkili Bir Yolu: Google Ads
Google Ads, eski adıyla Google AdWords ve Google AdWords Express ile reklamlar oluşturarak kullanıcıların anahtar kelimelerinizi kapsayacak aramalarında, sitenizin organik sıralamadan ayrı olarak üstte çıkmasını ve sitenize kolayca ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.
Google Ads Nasıl Çalışır?
Google Ads oldukça detaylı bir işleyiş mekanizmasına sahiptir. Size çeşitli türlerde reklam verme olanağı tanır. Reklamlarınız web sayfasında arama ağı reklamı olarak ya da Youtube, haritalar gibi uygulamarda ve Google Play Store’da farklı formatlarda görünür. Bu sıralama ve öne çıkarma, belirli anahtar kelime gruplarını reklam içine filtreleme yaparak yerleştirdiğinizde gerçekleşir. Kullanıcılar bu anahtar kelimelerle arama yaptıklarında yapay zekâ teknolojisi sayesinde siteniz üstte gözükür.
Google Ads Reklam Çeşitleri Nelerdir?
Google Ads sayesinde reklamlarınızı üç temel reklam yöntemiyle verebilirsiniz.
Google Ads sayesinde reklamlarınızı üç temel reklam yöntemiyle verebilirsiniz.
- Arama ağlarında kullanıcıların karşısına metin formatında çıkan bu reklamlar ile sizinkine benzer bir ürün veya hizmet arandığında, sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırabilirsiniz.
- Web sitelerinde veya uygulamalarda kullanıcıların sizin sağladığınız hizmetleri veya ürünleri resim şeklinde gördüğü görüntülü reklam ile sitenize farklı yerlerden ziyaretçi çekebilirsiniz.
- Youtube’da sık sık karşılaşılan, videolar arasında veya başında 6 ya da 15 saniyelik video reklamı şeklinde kullanıcının karşısına çıkan reklamlar ile görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.
Peki, Ücretlendirme Neye Göre İşler?
Google Ads’de TBM (Tıklama Başına Maliyet) reklam türüyle sadece reklamınıza tıklandığı zaman ücret ödersiniz. Örneğin başka bir sitede gezinirken görüntülü reklamlar ile sitenize gelen bir ziyaretçinin yaptığı tıklama, ücret ödemenizi gerektirir. Gösterim başına maliyet türündeki reklamlarda tıklanmaya gerek olmadan her gösterim için ücret öderken, etkileşim başına maliyet türü reklamlarda kullanıcılar reklamla etkileşime girdiklerinde, örneğin fareyi reklam üzerinde belli bir süre tuttuklarında, ödeme yaparsınız. Ancak bu ödemeler gözünüzü korkutmasın. Hedef kitle belirleme seçeneği ile Google Ads’de ne kadar bütçeye sahipseniz ona göre filtreleme yaparak reklam oluşturursunuz. Bütçenize uyan ve en yüksek verimi alacağınız reklam stratejisi için profesyonel bir ekipten destek alabilir, link dijital sayesinde Google reklamlarını etkili şekilde kullanabilirsiniz.