Marka & Pazarlama

Sosyal Medya Etkileşiminizi Artırmak için Hashtagleri Nasıl Kullanmalısınız?

Link Dijital Pazarlama Ajansı

Bu içerik içerisinde biz dijital pazarlamacılar için hashtag, büyüklerimiz için kare olarak isimlendirilen # karakterinin bizler için önemli olan kısmından bahsedeceğiz.

Günümüzde hashtag olarak tabir ettiğimiz # karakteri, kendisine farklı kullanım alanları buluyor. Uzun zamandır sosyal mecralarda hashtag kullanımı mevcut olsa da halen çoğu kullanıcı tam olarak amacını anlayabilmiş değil. Teknik anlamda hashtag bir etiket çeşididir ve algoritmaya fotoğrafı anlama noktasında destek sağlar. Ayrıca kullanıcılar için de bir kütüphane oluşturur. Bu sayede sosyal medya kullanıcıları etikete dokunarak belirlediğiniz hashtage göre paylaşılan diğer gönderileri görebileceklerdir.

Örneğin dijital pazarlama alanında bir paylaşım yaptığınızda #dijitalpazarlama etiketini kullanabilirsiniz.

Neden Hashtag Kullanmalısınız?

Hashtagler kullanıcı deneyimini geliştirir ve markanızın etkileşimini artırmanıza yardımcı olur. Çünkü etiketli gönderiler etiketsiz gönderilere göre daha fazla etkileşim almaktadır. Ayrıca hashtag kullanmanız, uluslararası etkileşimi %21’e varan oranda artırıyor.

Hashtagler, sosyal medyadaki içeriğinizi düzenlemenin kullanışlı bir yoludur. Potansiyel müşterilerinizin ve kullanıcılarınızın aradıklarını bulmalarına yardımcı olurlar.

Link Dijital Pazarlama Ajansı

Markanız İçin Hangi Hashtagler Uygun?

Hashtagler her ürün ve hizmet için özelleştirilmiştir yani ayakkabı satan bir işletme dijital pazarlama hizmeti veren bir işletme ile benzer etiketleri kullanamaz.

Bazı kullanıcılar gönderilerinin her birini popüler ancak tamamen ilgisiz hashtaglerle doldurmanın erişimlerini artırmalarına yardımcı olacağına inanıyor fakat bu şekilde oluşturulan bir sosyal medya sayfasına yanlış hedef kitle geleceği için verdiğimiz hizmetlerin doğru kitleye ulaşmasında ya da gönderilerimizin doğru kitle ile etkileşim konusunda destek sağlamayacaktır. Bu nedenle, kullanılacak hashtagler, içeriğinizi kategorize edecek ve tanımlayacak şekilde sektörünüz, ürününüz ve hedef kitlenizle ilgili olanlardır.

İyi bir sosyal medya etiketi araştırması yapmak için sektörünüzdeki diğer işletmelerin yani rakiplerinizin ne kullandığına göz atın. Birçok platformda, otomatik doldurma hashtag özelliği, bir kelimenin veya ifadenin yalnızca başlangıcını yazdığınızda bile ilgili hashtagleri otomatik olarak oluşturur. Hatta bazı platformlarda hashtaglerin kullanımı ile alakalı istatistiki veri de paylaşıyor.

Örneğin, bir gönderi oluştururken #dijitalpazarlama yazın. Birçok platform otomatik olarak ilgili hashtagleri oluşturacaktır.

Link Dijital Pazarlama Ajansı

Hashtagler Sosyal Medya Platformlarında Nasıl Kullanılır?

Hashtagler söz konusu olduğunda gönderi paylaşacağımız hesaplar değişse bile kurallar birçoğunda aynıdır, bunlardan en önemlileri ise şu şekilde;

  • Hashtagler tek kelime ya da boşluksuz kelimeler dizisi şeklinde olmalıdır.
  • Sayılara izin verilir.
  • Boşluklara izin verilmez.
  • Özel karakterlere izin verilmez.

En yaygın sosyal medya sitelerinde erişiminizi artırmak için bunlardan nasıl yararlanabileceğinize bir göz atalım.

 

Instagram

Instagram gönderilerinizin her birinde 30 hashtag kullanabilseniz de, bu hashtag işlevini en iyi şekilde kullanıyorsunuz anlamına gelmiyor.

Burada kuralımız, gönderi başına 5 veya 6’dan fazla hashtag olmamasıdır. Instagram’da hashtag kullanmanın ise birkaç yolu vardır.

  1. Hashtagleri profil açıklamanıza koyabilirsiniz.
  2. Gönderilerinizin açıklama kısmına ilgili etiketleri yazabilirsiniz.
  3. Gönderilerinize ait yorum kutularına hashtag ekleyebilirsiniz
Link Dijital Pazarlama Ajansı

Facebook

Facebook gönderilere hashtag ekleme özelliğine sahip olsa da diğer mecralar kadar popüler değil.

Hubspot verilerine göre kullanımı azalan hashtaglerin daha fazla kullanılması adına yeni gelen bir rapor ile daha fazla hashtage sahip olan gönderilerin etkileşiminin Facebook tarafından artırılacağı açıklanmıştır.

Twitter

Twitter, hashtaglerin atası ve onları kullanmak için en popüler nokta. Bununla birlikte, reklam tweetlerinde ise durum tam tersi haline gelebilir ve hashtag kullanmak yanıltıcı olabilir yani istediğiniz türde bir etkileşim alamayabilirsiniz.

Bu nedenle, Twitter hesabınız için en iyi ipucu, sohbet başlatan tweetlerde hashtag kullanmaktır. Bu, organik erişiminiz için daha iyidir ve takipçilerinizi sizinle sosyal medyada etkileşim kurmaya teşvik eder. Çünkü Twitter, en iyi etkileşim oranları için tweet başına en fazla iki hashtag kullanmanızı önerir.

LinkedIn

LinkedIn platformunda gönderi oluştururken, hashtaglerinizi doğrudan içeriğinize ekleyebilirsiniz.

Link Dijital Pazarlama Ajansı

Kaç hashtag kullanabileceğinizin bir sınırı yoktur; ancak, LinkedIn gönderi başına üçten fazla olmamasını önerir.

TikTok

Kullanıcıların on dakikaya kadar video paylaşmalarına izin veren TikTok, son birkaç yılda kullanıcı tabanında muazzam bir büyüme kaydetti. Diğer sosyal platformlar gibi TikTok da içeriği düzenlemek ve daha kolay keşfedilebilir hale getirmek için hashtagler kullanır.

TikTok’ta erişimi yüksek hashtagler bulmanın birkaç yolu vardır. İlk olarak, rakiplerinizin ne yaptığını kontrol edin. En popüler videolarına yani, en çok beğeni ve görüntülemeye sahip videolara bakın ve söz konusu içerik için hangi hashtagleri kullandıklarını kontrol edin.

Diğer bir seçenek ise mevcut popüler hashtagleri kontrol etmektir. Bazı TikTok kullanıcıları danslar, makyaj veya şakalar etrafında hashtag meydan okumaları oluşturmaktadır.

Back to list

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir