Metaverse Bütünleşik Pazarlamanın Bir Parçası Mı Olacak?

Metaverse Bütünleşik Pazarlamanın Bir Parçası Mı Olacak?

Metaverse yani meta evreni, birden fazla sanal dünyayı bir araya getiren çevrimiçi 3 boyutlu bir dünya olarak da tanımlayabiliriz.  Bu evren, Blockchain, Sanal Gerçeklik (VR) ve Arttırılmış Gerçeklik (AR) gibi çeşitli teknolojilerden beslenirken bizleri dijital dünyada bir araya getiriyor. Belki de bir Matrix hikâyesinin başlangıcı niteliğinde olan bu sanal evren için günümüzde; Microsoft, NVIDIA, Facebook (META), Tencent Games vb. birçok teknoloji şirketi bu konu üzerinde yoğun bir mesai harcamaktadırlar. 

Peki, Metaverse Bizlere Neler Sunuyor?

Bugünlerde Dünyayı etkisine altına alan Covid-19 salgını devam ederken, günlük yaşama dair birçok etkinliği yapamaz hale geldik. Durum böyle olunca, tüm dünyada kurumlar, bireyler, ev  alışverişinden, iş toplantısına, birçok işi internet üzerinden gerçekleştirdi. İşte tam bu noktada Metaverse evreni sizler için gerçek zamanda deneyimleyebildiğiniz ya da deneyimleyemediğiniz etkinlikleri sanal evrende gerçekleştirme fırsatı vermekte. Metaverse ile çalışmak, oyun oynamak, konsere gitmek, tatile gitmek, alışverişe gitmek vb. gibi birçok faaliyetin yapılabileceği düşünülmekte.

 

 Bu Ekosistem Nasıl Çalışacak?

 Meta evrene en yakın deneyim şu anda video oyun geliştiricileri tarafından sunuluyor. Geliştiriciler, oyun içi etkinliklere ev sahipliği yaparak ve sanal ekonomiler yaratarak oyun kavramının sınırlarını genişletiyor. NFT’ler Kripto Paralar, Hizmet Tokenleri vb. sanal ekonomik varlıklarla gelişimini desteklemeye çalışıyor.

 Bazı Popüler Metaverse Projeleri

  • Axie Infinity (AXS)
  • Decentraland (MANA)
  • Starlink (Starl)
  • The Sandbox (SAND)
  • Aavegotchi (GHST)
  • Ufo Gaming (UFO) 

Günümüzde birçok metaverse projesi geliştirilmekte olsa da, kullanmakta olmuş olduğumuz internet altyapısının bu çoklu evren için  henüz hazır olmadığını ifade edebiliriz. Bu sanal dünyada bulunmak ve bu deneyimleri tam anlamıyla yaşamak için bir süre daha beklemek zorunda gibiyiz.

Metaverse Evreninin Pazarlama ve Reklamcılık Sektörüne Etkilerini İnceleyelim

Meta etkisi olarak da adlandırdığımız bu süreç pazarlama ve reklamcılık dünyası için de yeni fırsatları beraberinde getirdi. Coca Cola, Nike, Samsung, BMW,  H&M ve birçok marka pazarda yerini almaya başladı. Pazarlama ve Reklamcılık alanında yeni bir alternatif olan bu evrende markalar rakiplerinden bir adım önde olmak isterken, bu dijital dünyada yeni stratejiler üzerine kurulu iletişim çalışmaları yapmaya başladılar.  Bu dinamik süreç gelişmeye devam ederken, markalar da pazarlama faaliyetlerini dijital iletişim kanalları ile sürdürme konusunda kararlı. Bu yüzden önümüzdeki günlerde birçok dijital iletişim kampanyasını metaverse üzerinden birlikte gözlemliyor olacak gibiyiz.

Metaverse evrenin önünde uzun bir yol olsa da hayata geçirilmesini sağlayabilecek gelişmeleri Link Dijital olarak yakından takip ediyor ve bu süreçlere katkıda bulunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Metaverse, bugün için bir deneyim olarak gözükse de ilerleyen süreçlerde bu hayatın bir parçası olabilir.

 

Tüm Hakları Saklıdır. © 2021 | Link Dijital