Etkili Sosyal Medya Pazarlaması İçin İpuçları

Etkili Sosyal Medya Pazarlaması İçin İpuçları

Sosyal medya hızla gelişiyor, İster büyük bir sosyal medya kitleniz olsun, ister yeni başlıyor olun, sosyal medya pazarlama planınızı tasarlamak için stratejileriniz olması gerekiyor. İşletmeler için bu sosyal medya ipuçları, rekabetin önünde kalmalarına yardımcı olabilir ve hedef kitlenizi onlara ve işinize fayda sağlayacak şekilde en üst düzeye çıkararak başarılar yaratabilir.

 5 Etkili sosyal medya pazarlama ipucu ile başlayalım!

1) Kitlenizle Etkileşim Kurun

 

Sosyal Medya kullanıcıları takip ettikleri markalarla gerçek etkileşimler istiyor. Bu nedenle, yüksek kaliteli ve alakalı içerik üretmenin yanı sıra, her platformda kitlenizi izlediğinizden ve kitlenizle etkileşimde bulunduğunuzdan emin olun. Gönderilerinizdeki soruları yanıtlayın.

 İşletmeniz veya ürününüz hakkında konuşan başka kişiler görürseniz, sohbete katılmaktan ve sohbete eklemekten çekinmeyin. Kullanıcılar, ürün satmak için tasarlanmış bir robotla değil, gerçek bir insanla etkileşime girdiklerini bilmek isterler. Dahası, çalışmanızı paylaşanları takdir edin ve sizden bahseden kişilere zamanında cevap verin.

 

2) A / B Testi Yapın

A / B testi, birçok profesyonelin kullandığı işletmeler için popüler sosyal medya ipuçları arasında yer almaktadır. Bölünmüş test olarak da bilinen A / B testi, hangisinin en iyi katılımı sağladığını görmek için aynı içerik parçası için iki veya daha fazla başlığı karşılaştırır.

Pazarlamacılar genellikle açılış siteleri ve satış sayfaları için A / B testini kullanır, ancak bunu sosyal medya yayınlarınızı test etmek için de kullanabilirsiniz. Bir Tweet veya Facebook gönderisini bir kez yayınlamak ve sonra unutmak yerine, farklı başlıklarla birkaç kez yayınlanmasını planlayın.

Bu nedenle, A / B testi hayati önem taşır, çünkü insanlar seçilen kopya ve CTA kelimelerine dayanarak bir gönderiye farklı tepki verirler. Hafta boyunca paylaşmayı planladığınız gönderilerinizi zamanlamak ve farklı başlıkları test etmek için Basitleştirilmiş gönderi zamanlayıcısı özelliğini kullanın.

 

 3)Mikro ve Makro Influencerlar İle İşbirliği Yapın

Yoğun doymuş bir sosyal medya ortamında platformlarda kitlenizin güvenini kazanmak, bir sosyal medya varlığını sürdürmenin en zorlu yönlerinden biridir. Nişinizdeki etkileyicilerle ortaklık kurmak, işletmeler için müthiş sosyal medya ipuçlarından biridir. Etkileyicilerle, müşterilerinizi daha kişisel bir düzeyde hedeflemek için ürünleri daha güvenilir bir şekilde tanıtabilirsiniz.

 Sektörünüzde çok sayıda takipçisi olan tanınmış bir etkileyiciyle işbirliği yaptığınızda, markanızı aşina olmayabilecek yeni bir kitleye maruz bırakırsınız.

 Birçok pazarlamacı, küçük ama özverili ve samimi bir kitleye hitap eden nano etkileyicilere güveniyor. Bir mikro veya nano etkileyici, etkileyici pazarlama daha yaygın hale geldikçe ek bir özgünlük derecesi iletebilir.

4) Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturma

 Başarılı bir sosyal medya kampanyası yürütmek, uygun planlama olmadan zaten oldukça zor olabilir. Bu nedenle, tüm içeriğinizi zamanında ve verimli bir şekilde yönetmek ve yayınlamak için sosyal medya içerik takvimi araçlarını kullanın.

 Sosyal Medya İçerik Takvimi

İçerik takvimleri ayrıca kaynakların verimli bir şekilde dağıtılmasına, ekip işbirliğine ve neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığına dair daha iyi bir bilgiye yardımcı olur.

5) Hashtag'ler Kullanın

 Birçok işletme, marka sesiyle ilgili olup olmadığına bakılmaksızın her eğilime girer. Bu, birincil marka mesajınıza odaklanma kaybına neden olacak zayıf bir stratejidir.

Bunun yerine, kendi markalı hashtag'lerinizi oluşturmaya ve hedef kitlenizle alakalı ve sohbete gerçek değer katabileceğiniz trendlere katılmaya odaklanın.Sosyal medya hashtag stratejinize başlamak için yardıma mı ihtiyacınız var? Simplified ücretsiz araçlarıyla size zaman kazandırmak için şablonlar oluşturabilir, gönderiler planlayabilir ve ilgili hashtag'ler oluşturabilirsiniz.

Sağlam bir sosyal medya pazarlama stratejisi, tüm pazarlama yaklaşımınızın önemli bir bileşenidir. Yukarıda listelenen 5 sosyal medya pazarlama ipucunu kullanarak hedef kitlenizle etkileşime girerek erişiminizi artırın.

Tüm Hakları Saklıdır. © 2021 | Link Dijital