Dijital Pazarlamada İçerik Neden Çok Önemli?

Dijital Pazarlamada İçerik Neden Çok Önemli?

DÜNYANIN BÜTÜN MEŞHURLARI DİJİTAL PAZARLAMA İÇERİĞİ KULLANIYOR

Televizyon 80’lerden başlayarak özellikle ülkemizde son 10 yıla kadar reklamcılığın mecra anlamında amiral gemisiydi diyebiliriz. İnternetin yaygınlaşması, operatörlerin 3G-5G savaşları ve elbette akıllı telefonların ele avuca sığmaz hale gelmesiyle ile birlikte pazarlama da dijitalleşti.

Her dönem kendi mecrasını yarattı. Hatta markayı tanıtmak bir yana doğrudan pazarlama da yapıldı. Kapı kapı gezen pazarlamacılar tencere tava sattılar. Şehir hattı vapurunda uzak doğudan gelen ilginç icatlar tanıtıldı. Hepimizin hafızasında yer eden haliyle, Şener Şen Neşeli Günler filminde en iyi jilet Gibicibicis’i sattı: “Dünyanın bütün meşhurları bununla tıraş oluyor.” Bir başka dönemde ülkenin dört bir yanındaki marketlerde stantlar açılıp tadım yaptırıldı. Çoğunlukla da sucuk tabi. Sahi ne oldu o stantlar? Örnekler çoğaltılabilir…

Şimdilerin amiral gemisi dijital pazarlama. Dijital pazarlamada da direkt satış var ama onlar bir tarafa. Reklamcılığın amiral gemisi dijital pazarlama da iletişim ve etkileşim için içeriğe ihtiyaç var. Reklam içeriği üretmek de ajansların başlıca görevleri arasında yer alıyor. Hedef kitlenize ulaşmak için, ihtiyacınız olan iletişimi kurmak için, izlenmek için, takip edilmek için, iyi geri dönüşler almak için, sektörde öne çıkmak için içeriğe ihtiyaç var.

 

İçeriğin ne kadar sağlam rasyonellere dayandığı ve beğenildiğiyse doğru dijital pazarlamanın etkisini artıyor. Elbette dijital pazarlama içeriğinin bazı temel parametreleri barındırıyor olması gerekiyor: Söylenmemişi söylemek, ürün veya hizmeti tam olarak aktarmak ve buradan bir geri dönüş sağlıyor olmak gerek. Bunun yanında hedef kitleye uygun bir içerik olması, iletişimin ses tonu gibi yine temel esasları ekleyebiliriz.

 

Dijital pazarlamada içerikler klişelere karşı. Yıllar önce; “1 dakikalık video yapalım, insanlar izlemiyor” diye bir söz kulaktan kulağa yayılırken bugün 10 dakikalık içeriklerin dahi izlenir olduğunu görüyoruz. Eğer içerik hedef kitlenin: “İçinde benim için ne var?” sorusunu tatmin edici bir şekilde yanıtlıyor ve yüzlerde bir tebessüm yaratıyorsa istenen reaksiyon çoğunlukla alınıyor.

Günümüzde dijital pazarlamada etkileşim içerikten geçiyor diyebiliriz. Bir dönem bazı kuaförler camına internet sitesinin adresini yazıyordu. Belki en başta tasarlanırken veya en iyi ihtimalle yılda bir kez içerik girilen bir mecrada “dijital ortama” adım atılmıştı. Pek çok işletme işine yarasa da yaramasa da internet sitesi açıp bugünkü anlamıyla içerikten uzak bilgiler ekliyordu. Ancak bugün artık internet sitesi yerine Instagram başta olmak üzere sosyal medya hesabı açıyorlar. Artık senede bir defa değil haftalık hatta günlük içeriklere ihtiyaçları var.

Dijital pazarlamada içerik; dolaylı veya direkt olarak satışa çıksın ya da çıkmasın hedef kitle ile sürekli olarak iletişim kurmanın anahtarı anlamına geliyor. Link Dijital çatısı altında bizler günümüzün gerektirdiği teknoloji, trendler, gündem ve ihtiyaç ekseninde içerikler üretiyoruz. Her reklamda birlikte markanızın yarınlarına yatırım yapıyoruz.

Tüm Hakları Saklıdır. © 2021 | Link Dijital