Performans Pazarlama

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir? Nasıl Artırılır?

Link Dijital Pazarlama Ajansı Ne Yapar

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir? Nasıl Artırılır?

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO), web sitesi ziyaretçilerinin istenen bir eylemi gerçekleştirme oranını artırmak için yapılan işlemlerdir. Bu işlemler arasında form doldurmak, müşteri kaydı oluşturmak, ürün satışını tamamlatmak veya web sitesinin diğer hedefleri gerçekleştirmek yer alabilir.

CRO süreci, ziyaretçilerin sitedeki davranışlarını, yaptıkları işlemleri ve hedeflerinize ulaşmalarını engelleyen faktörleri anlamak için kullanılır. Bu şekilde, web sitenizi optimize ederek daha fazla dönüşüm elde edebilirsiniz.

Dönüşüm Nedir?

Dönüşüm terimi, bir web sitesi ziyaretçisinin belirli bir hedefi tamamlamasını ifade eder. Bu hedefler farklı şekil ve boyutlarda olabilir. Örneğin, bir e-ticaret sitesi için ana hedef kullanıcının bir satın alma işlemi gerçekleştirmesi olabilir. Bununla birlikte, kayıt olmak gibi daha küçük dönüşümler de gerçekleşebilir.

Dönüşüm örnekleri

Makro dönüşümler:

  • Siteden Ürün Satın Almak
  • Fiyat Teklifi İstemek
  • Bir Hizmete Abone Olmak

Mikro dönüşüm örnekleri:

  • E-posta Listelerine Kaydolmak
  • Hesap Oluşturmak
  • Sepete Ürün Eklemek

Dönüşüm Oranı Nedir?

Sitenizin dönüşüm oranı, bir web sitesi ziyaretçisinin bir hedefi tamamlama sayısının site trafiğine oranıdır. Örneğin, bir kullanıcı web sitenizi her ziyaretinde (ürün satın alarak) bir dönüşüm gerçekleştiriyorsa, oranınız 1 olacaktır. En basit hesapla dönüşüm sayısı site ziyaret sayısına bölünerek hesaplanır.

Dönüşüm Oranı Nasıl Hesaplanır?

Dönüşümler / Web Site Ziyaretler = Dönüşüm Oranı

Dönüşüm Oranının Hesaplanması için Örnek:

Örneğin, Ağustos 2022’de web sitenizi 1.122 kişi ziyaret etti. Bu ziyaretlerin sadece 61’i iletişim formunuzu doldurarak dönüşüm gerçekleştirdi. Hesaplayacak olursak, 61 dönüşüm / 1.122 ziyaret * 100 = %5,4367 yapmaktadır. Dolayısıyla, dönüşüm oranı %5,4’tür. Bu, web sitenizin Ağustos 2022’deki ziyaretçilerinin %5,4’ünün iletişim formunuzu doldurarak bir dönüşüm gerçekleştirdiği anlamına gelir.

Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır?

Dönüşüm oranı optimizasyonu aslında teknik ve içerik optimizasyonları ile sağlanır.

Müşteri Formlarını Kısaltın

Bir B2B hizmet sitesi düşünün, uygun fiyatlarla harika hizmetler sunuyorlar ancak firmalar kaydolmak veya daha fazla bilgi almak için uzun formlar doldurmak zorundalar. Uzun formlar, müşterileriniz hakkında önemli ayrıntıları öğrenmenize yardımcı olabilir ancak bu kadar çok alanı doldurmak için harcanan zaman kullanıcılarınız için sıkıcı olabilir.

Daha fazla dönüşüm elde etmek ve hemen çıkma oranlarını düşürmek için formunuzu yalnızca en önemli bilgileri toplayacak şekilde kısaltabilirsiniz.

Site Deneyiminizi Basit Tutun

Web site deneyim sürecinizi anlaşılır tutmak, site yükleme hızının ötesine geçer. Kullanıcıların %67’si, bir formu doldururken herhangi bir sorunla karşılaşırlarsa formu terk edebilirler. Bu nedenle, kullanıcı deneyimini sürekli olarak iyileştirmek ve müşterilerinizi rahat ve kolay bir şekilde alışveriş yapmaya teşvik etmek önemlidir. Yine geç açılan sayfalar yüksek sayıda terk etme oranına sebep olur. Bu da Google Analytics, Semrush, Ahrefs ve Similarweb gibi uygulamalar üzerinden ‘Bounce Rate’ değeri ile ölçülebilir.

Oturum Açma Zorunluluğunu Kaldırın

E-ticaret sitenizde dönüşüm oranınızı artırmak için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri, ziyaretçilerinizi web sitenize kaydolmaya zorlamamaktır. Müşterileriniz, bir ürün satın almak istediklerinde, kaydolmak ve oturum açmak için fazla zaman harcamak istemezler. Bu nedenle, kullanıcı deneyimini basitleştirmek için, müşterilerinizin bir hesap oluşturmadan da alışveriş yapabilmesine izin vermelisiniz. Örneğin: Müşterilerinize misafir olarak alışveriş yapma seçeneği sunabilirsiniz. Ayrıca, net talimatlar ekleyerek, kullanıcıların sizinle alışveriş yapmak için bir hesap oluşturmaları gerekmediğini açıkça belirtebilirsiniz. Ancak bunun için ilgili ülkedeki mevzuatları kontrol etmenizde fayda var.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Web sitenizin kullanıcı deneyimi ne kadar iyi olursa olsun, eğer Google tarafından dizine eklenmiyorsa, kullanıcılar sitenizi bulamazlar. Bu nedenle, web sitenizin trafiği ve görüntülemeleri arttıkça, dönüşüm oranınız da artacaktır. Daha fazla tıklama almak, Google’da daha üst sıralarda yer almak ve daha fazla dönüşüm elde etmek istiyorsanız, SEO yani arama motoru optimizasyonunu geliştirmelisiniz. Bunun için, sitenizi bir SEO denetiminden geçirerek başlayabilirsiniz. Bu, web sitenizin daha üst sıralarda yer almasını engelleyen problemleri tespit etmenize yardımcı olacaktır. Daha sonra, sorunları çözerek organik trafiğinizi artırabilir ve dönüşüm oranınızı yükseltebilirsiniz.

SEO çalışmaları sadece web sitenizin Google’da bulunmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcı deneyimini de iyileştirir. Google’ın 2022 ve 2023 yılları için yayınladığı SEO kriterleri, kullanıcı deneyiminin eskisine göre çok daha önemli hale geldiğini vurguluyor. Bu nedenle, artık sadece botlar için değil, kullanıcılar için de SEO yapmak gerekiyor.

Dönüşüm oranlarınızı artırmak için birçok ipucu ve araç mevcuttur. Web sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirerek, kullanıcı yolculuğunu basitleştirerek ve ziyaretçilerin dönüşüm gerçekleştirmesi şansını artırarak pazarlama planlarınızın etkinliğini artırabilirsiniz. A/B testleri yaparak bu stratejileri tek tek deneyerek, hangisinin işe yaradığını gözlemleyerek ve ince ayarlar yaparak, hedef kitlenizle neyin iyi işlediğini öğrenebilirsiniz. Bu şekilde, dönüşüm oranlarınızı artırmak için daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.

Back to list

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir