B2B pazarlamacıların karar vericilere doğru şekilde ulaşabilmeleri için yöntemler oldukça fazladır. B2B pazarlama yöntemlerini uygulamadan önce karar vericilerin sizi neden tercih etmesi gerektiği sorusunu kendinize sorabilirsiniz. Onlara nasıl hizmet sağlıyorsunuz ve karşı tarafın sizden beklediği hizmet nedir? B2B hizmet satın almak isteyen firma, yeni bir satın alma mı yoksa yeniden satın alma mı ister, kendi ihtiyaçları ve sizden alacağı hizmet beklentisi doğrultusunda buna karar verir.
Karar Vericilerin Karar Verme Sürecini Etkileyen Durumlar
Yapılan araştırmalara göre kararı veren birey veya birimler bu süreçte iki şekilde düşünür. Rasyonel ve duygusal düşünme. Rasyonel düşünme hizmeti ihtiyaçlar doğrultusunda yeterli bulup bulmadığına bakmaktır. Duygusal düşünme ise sizinle arasındaki şeffaflık ve güvene bağlıdır. Karar vericiler de en nihayetinde birer insan oldukları için kararlarını verirken size güvenmek ve olumlu izlenimler edinmek isterler.
B2B Pazarlama Yöntemleri İle Sesinizi Daha Çok Duyurabilirsiniz
Pazarlama yöntemleri, sosyal mecralarda oldukça aktif olarak karşınıza çıkan seçenekler sunar. Bunlardan bazıları,
- Sosyal medya kullanarak müşteri iletişimi sağlama,
- SEO içerikler ile arama motorlarında öne çıkma
- Dijital reklamlar ile sizi tercih edecek herkese seslenme imkânı sunma olarak sayılabilir.
SEO’yu Pazarlama Aracınız Olarak Kullanın
B2B satış gerçekleştirmek isteyenler bu alandaki araştırmaları yaparken s oranında arama motorlarından faydalanmaktadır. Bu da SEO sayesinde uygun maliyetlerde kendinizi tanıtma imkânı bulabileceğiniz anlamına gelir. Organik trafik ücret ödemenize gerek kalmadan en alakalı sonuçları listelediğinden, gerekli düzenlemeleri yaparak sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede hem marka tanıtımı yapmış hem de potansiyel müşterileri sitenize yönlendirmiş olursunuz.
Dijital reklamlar markanızı tanıtmak için tercih edebileceğiniz iyi bir B2B pazarlama yöntemidir. Sosyal mecralarda ne kadar çok bilinirseniz o kadar çok müşteriye ulaşır ve satış oranınızı artırırsınız.
Sosyal medya uygulamalarından 2.4 milyar kullanıcıya ulaşarak oldukça geniş bir kitleye hitap eden Facebook’ta reklamınızı yapabilirsiniz. Bu konuda Facebook’un geri bildirim özelliğiyle kullanıcılardan aldığı geri bildirimler doğrultusunda verdiğiniz reklamın, doğru şekilde müşterilerinize ulaşıp ulaşmadığından haberdar olabilirsiniz. Ayrıca doğru kitleye seslenebilmeniz için de filtreleme yapabilirsiniz.
Instagram anlatmaktan çok gösterme odaklı olduğu için müşteriye sağlayacağınız güven ve şeffaflık hususunda reklam yapabilmeniz açısından oldukça elverişlidir. Ayrıca Instagram üzerinden yapılan paylaşımlarda müşterinizin yorumlarına cevap vererek veya DM yoluyla iletişime geçerek bu güveni sağlamlaştırabilirsiniz.
Twitter az ama öz anlatımı ilke edinebileceğiniz kendinizi çok geniş kitlelere duyurabileceğiniz bir alandır.
LinkedIn ise kendinizi müşteriye tanıtmak için profil oluşturduğunuz ve tüm bilgilerinizi ve hizmetlerinizi özet olarak sunabildiğiniz bir alan olarak oldukça kullanışlıdır. Büyük firmalar için Vitrin sayfaları da bu özete iyi bir katkı sağlar.